Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02.2015 11:11 - Завършването
Автор: pohomov Категория: Изкуство   
Прочетен: 2637 Коментари: 5 Гласове:
6

Последна промяна: 09.02.2015 11:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Това е последната работа която свалих от статива. Това завършването е много сложно нещо. Много съм чел по тази тема, и преди да поема професионално по пътя на художника, съм си мислил че това е лесно. Но, има едно голяяямо "Но". Ако държиш на името си като художник , не трябва да допускаш от ателието ти да излизат незавършени работи. А кога работата е завършена??? Как се определя това? Като махнем настрани изискванията на технологията,  и изобразителната грамотност, остава онова нещо което прави една картина наистина произведение на изкуството. По тази работа се случваше да работя  до мръкване, и вечерта  решавах че вече е готова. Но , вътрешно усещах че нещо не е наред. На другата сутрин още със първият поглед виждах кусурите и пак работа до мръкване. На няколко пъти изстъргвах всичко което бях работил през деня. Започната от натура, тази картина нямаше как да я завърша на място  по простата причина, че това състояние на  есеннен тих късен следобед ,  беше много кратко. Когато стоях там на брега на езерото с лодките в Морската градина на Варна, усещах невероятно спокойствие. Нямаше лодки, нямаше туристи, нямаше шум и гърмяща музика от заведенията. Шумът от големият град почти не се чуваше. Чувах  как падат есенните листа и понякога радостни детски викове. Невероятно усещане. Това се опитвах да предам и постигна в картината. И така почти цял месец. И когато усетих ,че със по - нататъшната работа започвам да губя това впечатление реших да не продължавам повече. Разбрах че трябва да спра. Следваща стъпка - оценката на публиката.


image


А тук картината вече е "облечена". И чака своя собственик.

image




Гласувай:
6



1. tera - Здравей, заинтригува ме темата за завършването
09.02.2015 11:30
Без да съм художничка или да се броя за такава, напоследък започнах да рисувам разни неща. Иначе от изобразително изкуство се интересувам, едва ли не откак се помня. Ходих дори до Лондон специално за сборната изложба на Леонардо през 2011 година, изобщо голям мерак. Посетила съм почти всички известни галерии по Европа.
Веднъж ме попита една позната в тази връзка дали рисувам - казах "не", не ми се отдава.
Но през декември започнах да се занимавам първо с едни коледни играчки, където не е точно рисуване, по-скоро е оцветяване на готови керамични фигурки, но ми се получиха много готини. После нарисувах една картина, която обаче нещо не ме кефи и трябва да я перефразирам в известен смисъл, нещо не я чувствам завършена. И да си дойдем на думата за завършването - то е тогава, когато творецът го почувства. Примерно и за играчките съм казвала, като ги показвам - ето тези са готови, но тези не са довършени. И ме питат - защо, какво им е? Ами отстрани не си личи, но аз не ги чувствам завършени, както и картината.
Има нещо да се прави още по тях. Като почувствам какво е, ще го направя.
А за играчките, когато ги почувствам готови - тогава ги лакирам и за мен вече процесът е завършил.

На твоята картина най-много ми харесва водата - прекрасна е, според мен това е фокусът на картината.
Беше ми приятно да напиша това, защото явно не само при мен са такива процесите.
Лек ден! :)
цитирай
2. pohomov - темата за завършването
09.02.2015 11:43
Теодора ,здравей! Много ,много си права. Това наистина е така. Това вътрешно трябва да се почуства.Всяка творческа личност преминава през тези процеси. Само да добавя че всичко това се случва тогава и само тогава когато художникът е искрен в своите произведения. Няма значение дали става въпрос за картини, играчки или нещо друго. А водата като материя в картината доста ме поизмъчи.
цитирай
3. pohomov - за художниците
09.02.2015 11:46
Колкото до това кой е художник , има една мисъл. Не знам на кого е , но много ми хареса затова ще я цитирам : "Художник е не този който може да рисува , а този който не може да не рисува"
цитирай
4. tera - Според мен и започването е сложно и трудно нещо
19.02.2015 17:29
Не може човек да седне и да каже - ей сега ще нарисувам нещо, не става.
Примерно аз след един спектакъл миналата седмица, спонтанно изрисувах едно "метафорично" нещо, от което ще си направя колие. Лошото е, че трябва да обяснявам метафорите, хората нещо не ги схващат от пръв поглед. :)

цитирай
5. pohomov - различни хора
23.02.2015 09:01
Зависи от самия човек. На някой му е по-лесно да работи спонтанно и да отрази първото впечатление. Друг рисува след дълго и внимателно обмисляне на всички детайли.Но независимо какво е изобразено, "работата" трябва да бъде убедителна!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pohomov
Категория: Изкуство
Прочетен: 64306
Постинги: 18
Коментари: 29
Гласове: 37
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031