Постинг
16.05.2007 23:01 -
ЕС иска публично финансиране на "Галилео"
Европейската система за сателитна навигация "Галилео" (Galileo) трябва да бъде финансирана с публични средства, предложи европейският комисар за транспорта Жак Баро. В сряда той представи в Брюксел стратегически план за амбициозния проект за европейски аналог на американската Джи Пи Ес (GPS), според който ЕС трябва да поеме всички разходи по изграждането и въвеждането в експлоатация на 30-те сателита. Частната икономика ще се включи едва в оперативния етап, когато "Галилео" ще бъде даден на концесия на консорциум около авиокосмическия концерн ЕАДС (EADS), предаде ДПА.
Според Баро публичното финансиране е най-изгодното решение, което гарантира, че "Галилео" ще бъде готов до 2012 г. По думите му дотогава бюджетът на ЕС ще се натовари допълнително с 2.4 млрд. евро. Досега бяха заделени 1 млрд. евро. До 2030 г. обаче се очаква разходите да достигнат 9-10 млрд. евро, изчислява "Дау Джоунс".
"Галилео", който за разлика от Джи Пи Ес е цивилен проект, започна през 2003 г. като съвместна програма между правителствата и частния сектор. Той обаче постоянно е съпътстван от спорове, в които политиците обвиняват индустрията в липса на ясна структура за вземане на решение, докато бизнесът иска държавни гаранции за финансовите рискове. Миналата седмица се провали последният кръг от преговори между ЕС и консорциума на ЕАДС. На 7 и 8 юли в Люксембург 27-те транспортни министри от съюза трябва да се произнесат по новия план на Баро.
в. Дневник
Според Баро публичното финансиране е най-изгодното решение, което гарантира, че "Галилео" ще бъде готов до 2012 г. По думите му дотогава бюджетът на ЕС ще се натовари допълнително с 2.4 млрд. евро. Досега бяха заделени 1 млрд. евро. До 2030 г. обаче се очаква разходите да достигнат 9-10 млрд. евро, изчислява "Дау Джоунс".
"Галилео", който за разлика от Джи Пи Ес е цивилен проект, започна през 2003 г. като съвместна програма между правителствата и частния сектор. Той обаче постоянно е съпътстван от спорове, в които политиците обвиняват индустрията в липса на ясна структура за вземане на решение, докато бизнесът иска държавни гаранции за финансовите рискове. Миналата седмица се провали последният кръг от преговори между ЕС и консорциума на ЕАДС. На 7 и 8 юли в Люксембург 27-те транспортни министри от съюза трябва да се произнесат по новия план на Баро.
в. Дневник
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ОГРА Консултинг :: подготовка на проекти за кандидатстване за субсидии по различни финансиращи програми
2. Евро-проекти е страница, в която можете да намерите полезна информация за всички програми, които ЕС осъществява
3. Обучения и семинари :: Научете какви са възможностите да финансирате развитието на Вашия бизнес
2. Евро-проекти е страница, в която можете да намерите полезна информация за всички програми, които ЕС осъществява
3. Обучения и семинари :: Научете какви са възможностите да финансирате развитието на Вашия бизнес